31 sierpnia 2014

Social Media Book Tag

Hej, dzisiaj postanowiłam zrobić coś nowego, a mianowicie Social Media Book Tag. Większość ludzi robi filmiki, ale ja wolę przenieść to na bloga. Oryginalny tag jest wymyślony przez Faultydevices.


1. Twitter – twoja ulubiona krótka książka
Myślę, że tutaj wybiorę „Przysięgę” Kimberly Derting. Recenzja tutaj. Książka nie była długa, a jej fabuła była spójna i ciekawa. Dodatkowo dystopia więc kolejny plus.

2. Facebook – książka, którą każdy czytał i poczułeś presję, żeby też po nią sięgnąć
Tutaj bez zastanowienia Harry Potter. Kiedy te książki miały swoją premierę, mnie jeszcze nie było na świecie i to nie jest hit mojego dzieciństwa. Przepraszam, ja wychowałam się na Igrzyskach Śmierci. Z serii Harrego przeczytałam dwie pierwsze części i jak na razie nie zamierzam kontynuować.
 
3. Tumblr – książka, którą przeczytałeś zanim stała się popularna
Jejku, tutaj miałam niemały problem. Myślę, że mogą to być „Rywalki”, bo wydaje mi się, że w Polsce dopiero po jakimś czasie zyskały sporą popularność. Co mogę o nich powiedzieć? Cudowny, bajkowy świat, dziewczyna z prowincji z problemami ze stałością swoich uczuć oraz książę. Arcydzieło to to nie jest, jednak coś w tej powieści strasznie mnie przyciąga. Częściowo być może piękna okładka…?

4. Nasza Klasa – książka, która nie pamiętasz, czy ci się podobała
Myślę, że jest to „Uratuj mnie” Jennifer Echols. Znam zarys fabuły na tyle, na ile jest ona opisana z tyłu książki. Reszty nie pamiętam.
 
5. Instagram – książka tak piękna, że musiałeś zrobić jej zdjęcie
Jest wiele książek, których okładki mi się podobają. Mogłabym wskazać na „Rywalki” jednak dla urozmaicenia wybrałam „Wielki Błękit”. Całą trylogię uwielbiam, a ostatnia okładka, gdzie Aria i Perry są już razem jest cudowna.

6. YouTube – książka, do której chciałbyś zobaczyć ekranizację
I tu znów mogłabym wybrać „Rywalki”. Jednak wywołałam książkę mniej popularną: „Żelazny cierń”. Książka przygodowa z wątkiem romantycznym. Pamiętam, że ogólnie całokształt przypadł mi do gustu i pomyślałam, że fajnie by się to oglądało z innej perspektywy.

7. Lubimy czytać – książka, którą polecasz wszystkim
Jestem w 100% pewna, że są to Igrzyska Śmierci oraz Diabelskie Maszyny. Są to moje dwie ulubione trylogie. Jeśli chodzi o Dary Anioła, to średnio wypadły w moich oczach, a jeśli porównywać je z Diabelskimi Maszynami to wręcz blado. Co do Igrzysk nie ma wątpliwości – zdecydowana większość również je uwielbia.
 Dziękuję tym, którzy dotrwali do końca. Ponadto zachęcam do komentowania – bardzo chciałabym wiedzieć jakie książki Wy byście wybrali. ;)

16 komentarzy:

  1. Też uwielbiam Harry'ego Pottera, jest to moja ulubiona seria! "Rywalki" czytałam, drugą część - "Elita" też i na razie czekam na wydanie trzeciej części "Jedynej". Uwielbiam serię "Igrzyska śmierci"! Jest to według mnie najlepsza dystopijna seria :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Igrzyska są na pewno przełomowe, zgadzam się :D A za Harrym Potterem nie przepadam... ;)

      Usuń
    2. Nie doczytałam :). Ja akurat dzieciństwo spędziłam z Harrym Potterem i uwielbiam tę serię.

      Usuń
  2. Wygląda na to, że wygrałaś mój konkurs ;) gratuluję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeejku! Nie spodziewałam się! Zaraz piszę maila :D

      Usuń
  3. O, podoba ci się okładka "Wielkiego błękitu"? Mnie niezbyt, to już wolę wspomniane "Rywalki" (ładna ta suknia, trzeba przyznać). ;) Trochę szkoda, że Harry Potter nie przypadł ci do gustu, to naprawdę fajna seria i wcale nie dlatego, że kojarzy mi się z dzieciństwem. :) Uczyłam się na niej czytać po angielsku i po francusku, a potem zaczęłam się udzielać na forach i w blogosferze, żeby pogadać sobie z innymi fanami, można więc powiedzieć, że sporo jej zawdzięczam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że każdy ma jakąś swoją sentymentalną serię. Rozumiem fascynację Harrym, jeśli ktoś kupował poszczególne tomy zaraz po premierze, a po przeczytaniu nie mógł się doczekać kolejnej ;) Ja też tak mam, jednak nie w stosunku do tej. Po prostu urodziłam się nieco później i dla mnie Harry to już prawie klasyka xD Oczywiście - tak jak i starszą - opłaca się znać. I być może w przyszłości sięgnę po dalsze tomy :)

      Usuń
  4. Widzę, że mamy podobny gust czytelniczy. Uwielbiam i Igrzyska (zarówno książkowe jak i filmowe) oraz Diabelskie Maszyny. Czytałam je rok temu, ale mam taką ochotę je znowu przeczytać! Hmm... Wyczuwam podróż do biblioteki... ;) Rywalki ślicznie wyglądają na półce ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie np. pierwsza część Igrzysk (mówię o filmie) zdecydowanie nie przypadła do gustu. Ale jeśli chodzi o drugą - byłam zachwycona :)

      Usuń
  5. Co do HP mnie zdziwiłaś - nie podobał Ci się, że nie sięgniesz po dalsze części?
    Mnie Mechaniczna seria nie przypadła do gustu, zaczęłam ledwo i oddałam do biblioteki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, nie wiadomo co przyniesie przyszłość, ale jak na razie mnie nie ciągnie... ;/

      Usuń
    2. A to zaskoczenie :) ja nie chciałam w ogóle sięgnąć po HP ale nie sądziłam, że ktoś się może oprzeć, jeśli już zacznie czytać! Jak na mój gust, dopiero od 4 części zaczyna się naprawdę super, więc jeśli zdołasz kiedyś sięgnąć, to wytrwaj do końca czwartej, a myślę, że Cię porządnie wciągnie :)

      Usuń
  6. O rany, strasznie, strasznie podoba mi się pomysł na tag ;) A z Harrym Potterem miałam dokładnie tak samo ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow chyba właśnie znalazłam osobę, która też nie przepada za Harrym! ;D

      Usuń
  7. Mam ogromną ochotę na "Rywalki". Jest to głównie zasługa pięknej okładki.
    Czy mogę tag zrobić u siebie? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okładka rzeczywiście piękna. Jasne, śmiało. :D

      Usuń

Witaj!
Jeśli coś zainteresowało Cię na moim blogu i chcesz się tym podzielić, to pisz śmiało! Zachęcam też do zaobserwowania bloga i częstego zaglądania. :)
Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję, wszystkie je czytam - i to z niemałym uśmiechem. Stanowią dla mnie motywację do dalszej pracy, a za to jestem Wam strasznie wdzięczna.
Miłego dnia! :)