29 września 2014

Wybrani - C.J. Daugherty

Tytuł: Wybrani
Autor: C.J. Daugherty
Seria: Nocna Szkoła #1
Wydawnictwo: Moondrive
Ilość stron: około 430
Moja ocena: 9/10

Zacznijmy od tego, że jeśli nie czytaliście tej książki i nie mieliście jeszcze okazji przeczytać opisu (nadanego przez wydawnictwo) to uwierzcie mi – nic straconego! Książkę można przeczytać i nadrobić, ale opisu czytać nie radzę (chociaż i tak pewnie większość wie o czym jest fabuła). Opis zawiera informację, która w książce ma miejsce dokładnie na 219 stronie. Czy tylko mnie irytuje coś takiego?

„Wybrani” to pierwsza część znakomitej serii autorstwa C. D. Daugherty. O książce dużo słyszałam, i kiedy nadarzyła się okazja, a mianowicie promocja w Empiku… Cóż, nie mogłam się powstrzymać. Czy dobrze zrobiłam?

Allie jest rozrabiarą. W ciągu jednego roku została aresztowana aż 3 razy. W końcu jej rodzice nie wytrzymują i odsyłają ją do elitarnej szkoły z internatem – Cimmerii. Po krótkim czasie nasza bohaterka orientuje się, że trochę jakby tam nie pasuje. Rodzice każdego z tamtej młodzieży to jacyś bogaci, wpływowi ludzie, a poziom nauczania jest bardzo wysoki. W zasadzie ostatni argument nie jest dla Allie problemem, gdyż, jak się okazuje jest zdolna. Tyle, że w poprzedniej szkole się nie starała, a i tamtejsze towarzystwo pozostawiało wiele do życzenia.

Okładka nie jest zła. Przyznam, że tak naprawdę zwróciłam uwagę jedynie na dolną część, czyli gmaszysko, którym jest szkoła. Jeśli chodzi o górę… Że tak powiem - nie poraża. xD Widać na niej (od lewej) Cartera (jak sądzę), Allie (przedstawioną jako buntowniczkę posiadającą drugą, wrażliwą stronę lub potrafiącą dostosować się do surowych zasad) i Sylvaina (który raczej nie wzbudził mojej sympatii). Ogólnie cały obraz nie jest zły, ale – tak jak wspomniałam – widziałam efektywniejsze.

Co do stylu autorki nie miałam zastrzeżeń. Narracja była prowadzona z punku Allie. Nie był to zły pomysł, jednak główna bohaterka nie była wcieleniem stu procentowej dojrzałości. Można powiedzieć, że miewała gorsze momenty. Reszta bohaterów była w porządku.

Akcja przebiegała płynnie i sprawnie. W książce zdarzają się momenty mrożące krew w żyłach. Stale towarzyszyła nam wisząca gdzieś w powietrzu tajemnica. Muszę przyznać, że było ciekawie. 

W zachwyt wprowadziła mnie sceneria widziana oczami wyobraźni. Stara szkoła, ceglane ściany, wysokie okna i drzwi, miękkie dywany i bogato zdobione korytarze… O taak. To właśnie jest Cimmeria, a uwielbiam takie klimaty.


Podsumowując odniosę się do wstępu: oczywiście, że dobrze zrobiłam! Jestem zachwycona całokształtem i nie mogę się doczekać kolejnej części. A póki co, z całego serca polecam Wam tą!

17 komentarzy:

  1. "Wybrani" Bardzo, bardzo mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mamy podobny gust :)

      Usuń
  2. "Wybarni" to dobra książka, ale według mnie "Dziedzictwo" rządzi! ;D

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, ale na pewno się dowiem :D Książka stoi już na półce ^^

      Usuń
  3. Książkę czytałam, całkiem miło spędziłam czas :) nie jakaś ambitna lektura, ale kto lubi młodzieżówki, to po tę może sięgnąć spokojnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój wiek nie pozwala mi dojrzeć, przez co książki o dorosłych ludziach mnie nudzą ;)

      Usuń
  4. Słyszałam już, chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Spoiler w oficjalnym opisie wydawnictwa... nowy synonim głupoty?
    Górna część okładki mnie również nie powala, może dlatego, że ogólnie nie przepadam za umieszczaniem na okładkach twarzy bohaterów. Mimo to książka zapowiada się ciekawie i trzeba będzie po nią sięgnąć (jesli czas się znajdzie) ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taa, JEŚLI znajdzie się czas ;/ Też mam z tym problem, dlatego długo czytam książki, a recenzje nie pojawiają się często ;(

      Usuń
  6. Kocham, kocham, kocham...! Ale to już chyba wiesz? :) Pozostaje czekać do 22 października na czwarty tom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, wiem :D No, ja jeszcze mam przed sobą dwa i dopiero czwarty, ale również czekam na niego z utęsknieniem ;)

      Usuń
  7. "Wybrani" to dobra książka, tylko początek aż za bardzo mi się kojarzył z "Upadłymi". ;)

    http://pokoj-ksiazkoholiczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę się do tego odnieść, bo "Upadłych" nie czytałam. Czytałam natomiast "Łzę" tej autorki i raczej nie mam ochoty sięgać po inną jej serię... ;)

      Usuń
  8. Polubiłam świat Akademii Cimmeria:) Czekam na 4 tom:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przede mną jeszcze dwa, ale na czwarty też już czekam xD

      Usuń
  9. Cała saga już za mną i z całą pewnością jest to jedna z moich ulubionych serii książek młodzieżowych :)

    http://www.papierowenatchnienia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Jeśli coś zainteresowało Cię na moim blogu i chcesz się tym podzielić, to pisz śmiało! Zachęcam też do zaobserwowania bloga i częstego zaglądania. :)
Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję, wszystkie je czytam - i to z niemałym uśmiechem. Stanowią dla mnie motywację do dalszej pracy, a za to jestem Wam strasznie wdzięczna.
Miłego dnia! :)