30 listopada 2014

Liebster Blog Award

Ostatnio dostałam nominację do Liebster Blog Award. Jestem bardzo szczęśliwa i dziękuję Literatce M. za docenienie mnie. :) Naprawdę, jest to dla mnie spore wyróżnienie, bo w blogosferze jestem od niedawna i chyba jeszcze nie zdążyłam się rozkręcić. Promocja bloga też idzie słabo, ale wiadomo - pisze się dla własnej radości a wyniki to tylko taki dodatek. Bez przedłużania przejdźmy do pytań.




1. Jak według ciebie wyglądałby świat bez książek?
Nie wyobrażam go sobie. Zapewne ludzie oglądaliby więcej filmów i seriali, co w zasadzie nie byłoby złe, ale jednak książka to książka.

2. W czym według ciebie tkwi fenomen Harrego Pottera?
Osobiście Harrego Pottera szanuję, ale sama nie jestem jego fanką. Myślę, że była to seria przełomowa, a dzieci (w większości) ją pokochały. Jest uniwersalna, aczkolwiek uważam, że najlepiej zacząć ją czytać w młodym wieku, bo potem, te kilka pierwszych tomów jest zwyczajnie nudne. Poza tym, kiedy ludzie czytali kolejne części i nie mogli się doczekać następnych można było zobaczyć jak ważny stał się dla niektórych ten cykl. 

3. Uważasz, że za zabójstwo powinna grozić kara śmierci?
Nie, uważam, że nikt nie powinien zostać 'zmuszony' do śmierci. Oczywiście powinien zostać ukarany, ale w sposób, który będzie odczuwać przez cały czas (nie, nie chodzi o długotrwałe tortury xD). Np. zamknąć takiego na dożywocie, ale bez telewizji czy książek.

4. Książka vs film? Co wybierasz?
No wiadomo, że książkę! Kocham filmy i zdarza się, że robią większe wrażenie niż książka (np. "Pamiętnik"), ale mimo wszystko.

5. Stosujesz się do zasady "najpierw książka, potem film"?
Tak, dlatego często jest problem z wyborem filmu, bo bywa, że moją kuzynkę interesują same ekranizacje. ;)

6. Gdybyś mogła zmienić zakończenie jednej jedynej książki, jaka książka by to była?
Wydaje mi się, że raczej akceptuję każde zakończenia, aczkolwiek wciąż jestem przed "Wierną". ;) Może 'podrasowałabym' pod tym względem "Requiem", aby zakończenie było bardziej jednoznaczne. Również końcówka "Trzy metry nad niebem", którego nie czytałam, ale widziałam film (przez przypadek, nie wiedziałam, że jest książka!), który z tego co wiem, kończy się tak jak pierwowzór... Tak więc wybrałabym właśnie tą. Wtedy na pewno bym ją przeczytała.

7. Wierzysz w miłość od pierwszego wejrzenia?
Tak. W książkach. I filmach. xD Nie no tak ogólnie to chyba tak, ale rzadko można spotkać żywe przykłady.

8. Dlaczego zaczęłaś pisać bloga? Co cię do tego skłoniło?
Sama nie wiem. Chciałam rozmawiać z innymi o tym, co kocham. Jestem jedynaczką, rodzina daleko, a mało spośród moich przyjaciół czyta książki. Zatem było to idealne wyjście. Nie żeby wyszło to jakoś fenomenalnie, ale nawiązałam kontakty, które bardzo cenię.

9. Korzystasz z portali związanych z książkami?
Niby zaglądam na lubimyczytać.pl, ale jakoś tak nie bardzo podoba mi się poruszanie się po stronie. Ciężko mi coś załatwić i przez to mam tam spore zaległości.

10. Co sądzisz o lekturach szkolnych? Czytasz je wszystkie czy wolisz raczej streszczenia?
Lektury staram się czytać, bo mimo wszystko wypada znać klasykę. No ale wiemy jak to czasem jest. A się zapomni, a to, a tamto...

11. Masz jakąś ulubioną książkę? Na pewno masz! :) Może w takim razie zdradzisz jaką?
Mam sporo ulubionych książek i naprawdę podam Wam liczbę ograniczoną do minimum: całe trylogie: Diabelskie Maszyny i Igrzyska Śmierci oraz perełki, o których wspominałam przy ostatnim poście: "Idealna chemia", "Tak blisko" i "Morze spokoju". Wszystkie polecam Wam gorąco! :)

...

Bardzo Wam dziękuję za przeczytanie tego posta oraz oczywiście za samą nominację. Mam nadzieję, że poznajecie mnie trochę lepiej i pomału się przekonujecie... :) Ze swojej strony nie nominuję nikogo, ponieważ chyba każdy bloger, którego obserwuję i podziwiam był już nominowany (tylko ja taka sierota, zawsze ostatnia ;___;).

17 komentarzy:

  1. Gratuluję nominacji :) Muszę w końcu przeczytać ,,Igrzyska śmierci" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również odpowiadałam na pytania Literatki M :) w niektórych mamy podobne odpowiedzi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie przestrzegam zasady najpierw książka, później film, pomimo wszystko zawsze miło odbieram później lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam zawiedziona książką "Pamiętnik", a film, który widziałam wcześniej był cudowny, więc trochę się zraziłam... ;)

      Usuń
  4. Ja też uwielbiam ''Idealną chemię''! Ta książka jest niesamowita ;D i również staram się przeczytać książkę przed oglądnięciem filmu, chociaż jeśli chodzi o ''Igrzyska śmierci'' to popisowo tę zasadę złamałam ;D

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również planuję ją złamać, bo mam plan by obejrzeć 'Zostań jeśli kochasz", a książka mnie nie przekonuje...

      Usuń
  5. Rzeczywiście, dużo ciekawego się o Tobie dowiedziałam. Fajna jest ta zabawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zapraszam, zrób u siebie ;)

      Usuń
  6. Przyjemnie jest się czegoś o Tobie dowiedzieć! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja z reguły też najpierw czytam, a później oglądam film. Choć zdarza mi się trochę nagiąć tą regułę :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się jeszcze nie zdarzyło, ale wszystko przede mną. xD

      Usuń
  8. Przyjemnie się czyta :D
    Ja kilka razy obejrzałam film zanim przeczytałam książkę, i bardzo tego żałuje.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie !
    in-our-different-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Jeśli coś zainteresowało Cię na moim blogu i chcesz się tym podzielić, to pisz śmiało! Zachęcam też do zaobserwowania bloga i częstego zaglądania. :)
Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję, wszystkie je czytam - i to z niemałym uśmiechem. Stanowią dla mnie motywację do dalszej pracy, a za to jestem Wam strasznie wdzięczna.
Miłego dnia! :)