16 listopada 2014

Wściekły wiatr - Emmy Laybourne

Tytuł: Wściekły wiatr
Autor: Emmy Laybourne
Trylogia: Monument 14 #3
Wydawnictwo: Rebis
Liczba stron: około 350

Pierwszym tomem nie byłam tak zachwycona jak to sobie wyobrażałam po opiniach innych. Poza głównym bohaterem historia była niezła, ale kolejne części to już zupełnie inna bajka.

Przede wszystkim, chciałabym bardzo pochwalić wydawnictwo, które nie dość, że wydało trylogię w bardzo krótkim czasie to jeszcze w niemal idealnym stanie. Kocham to wydanie graficzne. Wszystko tu, jest tak perfekcyjnie dopracowane: papier, czcionka, okładki. Jestem tym zachwycona i wiem, że to wydawnictwo reprezentuje sobą bardzo wysoki poziom.
Autorka, podczas pierwszych dwóch części, przyzwyczaiła mnie do barwnej fabuły, pędzącej akcji i mnóstwa przygód. W finale nie zawiodła moich oczekiwań. Wszystko było tak jak i w poprzednich świetne, choć myślę, że ta część była odrobinkę bardziej brutalna. Nie zmieniło to jednak ogólnego odbioru książki.

Cała fabuła to około 30 dni. Trudno powiedzieć, że w tak krótkim czasie bohaterowie się zmienili, jednak na pewno dojrzeli, ale po takich doświadczeniach i potrzebie odpowiedzialności to i ja bym dorosła! ;)

W tej części pani Laybourne również zaserwowała nam podział narracji. Tutaj była albo Josie, albo Dean, którego bliżej mogliśmy poznać już wielokrotnie. Po przeczytaniu ostatniego tomu stwierdzam, że dopiero teraz, tak naprawdę, poznajemy dziewczynę. Jest twarda i bardzo dzielna. Co prawda uważa, że już i tak ‘nie żyje’, ale walczy i stara się nie poddawać. Taka Josie mi się podoba.

Język autorki jest prosty i bardzo konkretny. Wiem, że niektórym brakuje w nim pewnej nutki kreatywności czy poetyckości. Mnie zupełnie nie. Uważam, ze jest to w pewnym stopniu znak rozpoznawczy. W zasadzie to podziwiam umiejętności pani Laybourne. Ja chyba nie potrafiłabym tak opisywać uczuć, a jednocześnie utrzymywać swój styl. Dodatkowo bardzo polubiłam jej humor oraz sarkazm. Nie zawsze był obecny w wypowiedziach bohaterów, ale mi wystarczały same ich myśli.

Podsumowując, chciałabym Wam bardzo serdecznie polecić całą trylogię. Nie zrażajcie się głównym bohaterem w pierwszym tomie – on ‘dorośnie’. ;) Uważam, że jest to jak najbardziej godne zakończenie i jestem usatysfakcjonowana. Dziękuję autorce za bardzo dobrą serię i wydawnictwu za przepiękne wydanie.

Moja ocena: 9/10*

Odcięci od świata | Niebo w ogniu | Wściekły wiatr


Książkę zaliczam do wyzwania:

*Będę od teraz zapisywać ocenę na dole, licząc, że nie będziecie najpierw jej sprawdzać, a potem (jeśli w ogóle) czytać recenzję. xD






20 komentarzy:

  1. Hm. Nie słyszało się o tej serii. Może kiedyś spróbuję i przekonam się, bo na dzień dzisiejszy mam mieszane uczucia, więc dla mnie najlepiej jest przekonać na własnej skórze, czy seria/cykl czy sama dana książka mi się spodoba czy też nie. [ Szept Myśli ]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w wolnej chwili zwróć uwagę na pierwszy tom i gotowe. :)

      Usuń
  2. Poluję na jakąś dobrą cenę serii od dłuższego czasu, bo nie mogę się doczekać, aż ją przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może teraz na święta będą promocje albo rabaty? :D

      Usuń
  3. Mam ogromną ochotę na tę serię, ale wciąż nie nadarzyła się żadna okazja, bym mogła się z nią zapoznać. Pewnie niedługo się to zmieni - prędzej czy później na pewno. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Za mną pierwsza część i już zacieram łapki na kontynuację tej niesamowitej historii :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym rozpocząć jak najszybciej tą serię, jednak ostatnio jakoś tak ubyło mi pieniędzy w portfelu... ;) Będę musiała jeszcze poczekać.

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdemu ubywa pieniędzy! Wierz mi, nie jesteś sama. Mam nadzieję, że na święta będą jakieś fajne rabaty. :D

      Usuń
  6. Ja także pierwszym tomem nie byłam tak zachwycona. Wprawdzie był dobry, ale bez rewelacji. Fabuła mi się dłużyła i czasami wiało nudą, dlatego jakoś nie mam ochoty czytać kontynuacji. Ale z drugiej strony ty tak bardzo ją zachwalasz, że być może z czystej ciekawości się skuszę. Najwyższej po przeczytaniu kilkunastu stron odłożę ją na półkę, jeśli nie będzie mi odpowiadać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, nie ma się do czego zmuszać. Niemniej jednak, mam nadzieję, że Tobie również się spodoba. :)

      Usuń
  7. Podobał mi się pierwszy tom i mam zamiar czytać również drugi i trzeci, oby w najbliższym czasie była taka możliwość :)

    http://pasion-libros.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam ochotę na tę trylogię, bo to mój ulubiony gatunek literacki. :)

    http://pokoj-ksiazkoholiczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że uda Ci się go przeczytać. ;)

      Usuń
  9. Czytałam pierwsze 2 cz., ale po trzecią jeszcze nie sięgnęłam. Już nie mogę się doczekać aż to zrobię :)

    Pozdrawiam,
    Alpaka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że niedługo znajdziesz czas. Powodzenia. :)

      Usuń
  10. Jak na razie czytałam pierwszą część i bardzo mi się spodobała. Mam w planach pozostałe części trylogii, bo tematyka jak najbardziej w moim typie :) Ostatnio czytam wszystko co jest dystopią lub antyutopią :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również bardzo lubię te tematy, aczkolwiek zaczynam się nimi nudzić... Chyba wrócę do wampirów albo coś w tym stylu. ;)

      Usuń

Witaj!
Jeśli coś zainteresowało Cię na moim blogu i chcesz się tym podzielić, to pisz śmiało! Zachęcam też do zaobserwowania bloga i częstego zaglądania. :)
Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję, wszystkie je czytam - i to z niemałym uśmiechem. Stanowią dla mnie motywację do dalszej pracy, a za to jestem Wam strasznie wdzięczna.
Miłego dnia! :)