28 stycznia 2015

Mara Dyer. Tajemnica - Michelle Hodkin

Tytuł: Tajemnica
Autor: Michelle Hodkin
Trylogia: Mara Dyer
Wydawnictwo: YA!
Ilość stron: około 410

Tyle przeczytanych opinii... Tak wiele pochlebnych komentarzy... No i co ja biedna miałam zrobić? Była tylko jedna opcja: zdobyć, przeczytać i dołączyć do powszechnego zachwytu. Sprawdźcie czy tak zrobiłam.


Mara Dyer przeżyła bardzo dziwny wypadek. Jako jedyna. Pół roku później przeprowadza się do nowego miasta, idzie do nowej szkoły, poznaje nowych przyjaciół i przyzwyczaja się do nowego miejsca.

Brzmi to bardzo znajomo, ale podobieństwa na tym się kończą, bo późniejsze wydarzenia i wszechobecna aura tajemniczości zmieniają wszystko. Tworzą szczególne i niepowtarzalne dzieło, jakim jest ta książka.

Mara jest dobrą dziewczyną. Nigdy nie chciała nikogo skrzywdzić. Próbuje wrócić do normalnego życia - spotkań ze znajomymi, a nawet imprez. Ma dwóch braci: młodszego i starszego. Pierwszego nie bardzo mieliśmy okazję poznać, ale drugi jest całkiem sympatyczny. Ma spokojne życie, ambicje, dobrze się uczy i podobają mu się dziewczyny, ale wobec Mary jest trochę zbyt troskliwy. I choć to dobrze, że dba o siostrę, trochę ją to drażni. Niestety jednak jego nadopiekuńczość jest niczym wobec tej stosowanej przez matkę. Ta kobieta była straszna. Matka psycholog przy problemach z głową to zło. xD

Narracja jest prowadzona bardzo dobrze. Książkę szybko się czyta dzięki językowi, chęci poznania prawdy i stosunkowo niedługich rozdziałach. Styl jest tajemniczy, a wyobraźnia szaleje. Nie zawsze wiemy, czy coś jest snem, wymysłem czy może realnym światem.

Bohaterowie byli cudowni. Główną bohaterkę polubiłam, a jej nowo-poznany kolega Noah od razu skradł mi serce. I chociaż może to wyglądać na banalny, paranormalny związek, to trudno. Mnie on urzekł całkowicie. Okładka jest idealna. W 100% oddaje aurę całej powieści. Tak jak na obrazku: wszystko jest mętne, Mara nie wie co się dzieje, ale wie, że ten facet jest wciąż przy niej. Trzyma ją i nigdy nie puści. To jest w tej książce piękne.

Autorka wprawiła mnie w niemały zachwyt, bo oprócz bieżących wydarzeń jesteśmy światkami tego, co wydarzyło się w dniu wypadku. Oczywiście odbywa się to stopniowo, co tylko potęguje naszą ciekawość i dopiero pod koniec wiemy, co tak naprawdę się stało. Przypomina mi to trochę sytuację z "Morza Spokoju" Katji Millay, tak więc pod tym względem nie powinniście być zawiedzeni.

Książka jest niesamowita. Klimat, język, tajemnica, oczywiście Noah i świetne zakończenie, które kontynuuje - jak nam się wydaje - zakończony wątek. Wszystko to zmusza nas do sięgnięcia po II tom. Ja na pewno to zrobię, a Wy? Zaryzykujecie spotkanie z Marą? A może macie już lekturę za sobą? Napiszcie co myślicie! :)

Moja ocena: 9/10

Tajemnica | Przemiana | Zemsta

Książka bierze udział w wyzwaniach:
- Klucznik (spod choinki)

22 komentarze:

  1. Książka jeszcze przede mną, ale mam w planach jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przy takim poprowadzeniu fabuły, ja chyba również będę zachwycona. Bardzo mnie ta książka zaintrygowała.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ochotę na tę książkę,już od dawna, choć bardzo długo nie moglam się do niej przekonać:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam tę książkę i naprawdę bardzo ją polubiłam. Spodobało mi się w niej to stopniowe odkrywanie tajemnicy i przeszłości głównej bohaterki. I ten klimat! Po prostu nie sposób się od niej oderwać :)

    Pozdrawiam,
    Alpaka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klimat naprawdę zasługuje na pochwałę. :)

      Usuń
  5. Czytałam i jak dla mnie była bardzo przeciętna. Był to w zasadzie ogromny zawód, gdyż wszędzie pojawiały się wielce pochlebne opinie i nastawiłam się na świetną opowieść... a tutaj pudło. Może kontynuacja okaże się lepsza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że mimo wszystko zamierzasz dać tej serii szansę. :)

      Usuń
  6. Tafia do mojej listy 'must have' !

    OdpowiedzUsuń
  7. Już za niedługo zawita do mych progów ;) Wprost nie mogę się doczekać :D

    namalowac-swiat-slowami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam tę książkę na uwadze już od jakiegoś czasu, ale jeszcze nie udało mi się jej pochwycić. I aktualnie nie zapowiada się na to, gdyż staram się zmniejszyć ilość nieprzeczytanych książek na półkach oraz moje zasoby pieniężne strasznie się skurczyły.

    http://pokoj-ksiazkoholiczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę ten sam problem od wieków. xD

      Usuń
  9. Na pewno kiedyś przeczytam tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Również się naczytałam wielu pozytywnych opinii, ale niestety jeszcze nie miałam okazji po nią sięgnąć :( Oby zmieniło się to jak najprędzej :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Pora w końcu ściągnąć ją z półki i zapoznać się z jej treścią. Tym bardziej, że to kolejna tak pozytywna recenzja na jej temat jaką mam okazję czytać :) No i dostępna jest już kontynuacja :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak. Kontynuację już kupiłam. ;D

      Usuń
  12. Ze względu na klimat chętnie bym przeczytała, jednak sama fabuła i zawartość ksiażki jeszcze mnie do siebie nie przekonują. Póki co wstrzymam sie, moze nadarzy się okazja i ją przeczytam w przyszłości. Jednak dzieki za opinie, bo była jak najbardzije pomocna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy. Klimat naprawdę jest niesamowity! Mam nadzieję, że znajdziesz ją kiedyś na promocji i się skusisz. :D

      Usuń
  13. Od dłuższego czasu mam ochotę na tę książkę, muszę ją dorwać i sama sprawdzić cóż to za klimatyczna tajemnica:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z tą książką spędzę następny weekend, już się nie mogę doczekać ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. jedna z lepszych książek. :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Jeśli coś zainteresowało Cię na moim blogu i chcesz się tym podzielić, to pisz śmiało! Zachęcam też do zaobserwowania bloga i częstego zaglądania. :)
Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję, wszystkie je czytam - i to z niemałym uśmiechem. Stanowią dla mnie motywację do dalszej pracy, a za to jestem Wam strasznie wdzięczna.
Miłego dnia! :)