14 lutego 2015

Liebster Blog Award #3

Witajcie! Po raz kolejny zostałam nominowana! Ja nie wiem co się z Wami dzieje! Kurczę, strasznie się cieszę. Oczywiście z wielką chęcią odpowiem na pytania od wspaniałej Artemis. Swoją drogą, Twoje idealnie wpasowały się w mój gust. ;) Ja na pewno będę się świetnie bawić, odpowiadając i pytanie tylko czy Wam spodobają się owe odpowiedzi. Trzymam kciuki i zabieram się do pracy! Zapraszam!

1. Jaka była twoja pierwsza samodzielnie przeczytana książka?
Taka pierwsza pierwsza? Był to chyba "Tajemniczy ogród", ale potem przestałam czytać i powróciłam dopiero po jakimś czasie. Stało się to za sprawą mojej mamy, która na Gwiazdkę kupiła mi książkę "Scarlett" Barbary Baraldi. Muszę przyznać, że niewiele pamiętam z tej książki, ale zarówno ta, jak i druga część wywarły na mnie wielkie wrażenie. Pamiętam, że kładąc się spać, chodząc do szkoły ciągle myślałam o tej historii. Główna bohaterka była ciągle ze mną. To było cudowne uczucie, a pustka, która mną owładnęła po zakończeniu lektury była nieznośna. Zdaję sobie sprawę, że nie są to wybitne książki, ale ja wciąż mam do nich sentyment. :)

2. Jaka jest twoja ulubiona książka?
Od razu powiem, jak na mola książkowego przystało, że jednej nie mam. Do moich ulubionych zaliczam: Diabelskie Maszyny, Igrzyska Śmierci, a ostatnio też i serię Szklany Tron i Mroczne Umysły. Ponadto wśród faworytów jest również kilka tytułów, które chciałabym zachować dla siebie... Jakieś tam, wiecie, romansidła i choć z reguły za tym typem nie przepadam, te zdecydowanie podbiły moje serce. ;)

3. Czy jest w twoich zbiorach jakaś książka, której nigdy nie oddasz? Dlaczego?
Pff... Ja się książkami nie wymieniam, nie sprzedaję ich... Jakoś tak mam, że zdecydowana większość, którą kupuję, podoba mi się. Na początku naprawdę byłam tym zaskoczona, stwierdziłam nawet, że może mam za niskie kryteria, ale nie. Ja po prostu świetnie znam siebie i mam zaskakująco dobry gust! ;) Także żadnej książki bym nie oddała.

4. Czy istnieje książka, która wzruszyła cię do łez/nauczyła czegoś?
O Boże, ja tak często płaczę przy książkach, że nie sposób tego zliczyć! Pozwólcie zatem, że sama wybiorę i opowiem o zakończeniu Diabelskich Maszyn. Spokojnie, obejdzie się bez spoilerów. ;) Płakałam, ponieważ historia kończy się w bardzo wzruszający sposób, wszystkie te sytuacje były cudowne, a ja, bardzo związana z serią, nie mogłam się z nią rozstać. Kocham tą trylogię, będę do niej wracać i polecam ją wszystkim!
Chciałam też dopisać jeszcze o książce, która nauczyła mnie czegoś. Było to "Aż po horyzont" Morgan Matson. Ogólnie historia nie była idealna, ale pokazała, że ludzie, którzy są zamknięci na świat wiele tracą. Główna bohaterka, Ami wyrusza w podróż (wraz z kolegą, ale nie to jest ważne). Podczas tej podróży poznaje wiele wspaniałych osób, a dzięki temu przeżywa kilka bardzo fajnych przygód. Dzięki niej nauczyłam się, że nie warto się bać i że gdzieś na świecie są cudowni ludzie. Rusz się, a może też ich spotkasz? :)

5. Jaki jest twój ulubiony film?
Kurcze, też trudne pytanie. Ostatnio obejrzałam "Twój na zawsze" i się zakochałam. Zakochałam się w Robercie i w ogóle w całej tej sytuacji. Film był piękny. Tak samo kocham film "Keith". Produkcja nie jakaś fenomenalna, ale główny bohater zawsze mnie rozbrajał. *.* Uwielbiam też serie: Piraci z Karaibów i Szybcy i wściekli. Pierwsza służy typowo rozrywce, druga natomiast sporo uczy. I mimo, że są tam pewne błędy, jak na przykład 100-kilometrowy pas startowy i tak ją uwielbiam.

6. Czy jest jakiś film, który zmienił twoje poglądy?
Niestety nic nie przychodzi mi do głowy. Dużo jest filmów, które w jakiś sposób na mnie wpłynęły, ale chyba nie aż tak, by całkowicie odmienić moje poglądy.

7. Jak często chodzisz do kina?
No cóż, kino w moim mieście nie jest duże. Nie jest też na bieżąco, niektórych filmów wcale nie grają, a inne ze sporym opóźnieniem. Nie wiem, raz, dwa na pół roku? Rzadko w każdym razie. Jeśli trafi się coś fajnego, to zazwyczaj idziemy większą paczką. :)

8. Dlaczego prowadzisz swój blog?
Odpowiedź znajduje się w moim opisie: bo chcę się dzielić z innymi moją pasją. Chciałabym, żeby ktoś, kto przeczyta którąś z moich recenzji stwierdził, że naprawdę ma ochotę coś przeczytać. To by było cudowne. ;)

9. Czy twoje początki w blogosferze były trudne?
Według mnie ja nadal jestem 'na początku'. Mam też nadzieję, że koniec nie przyjdzie szybko. xD No trochę trudno jest, ale to też częściowo moja wina, bo u innych blogerów raczej mało się udzielam, przez co nie daję się zauważyć. Gdybym też częściej wrzucała recenzje, na pewno byłoby lepiej. Na szczęście w miarę szybko odnalazłam kilka świetnych ludzi, którzy trochę mi pomogli, dali rady. Serdeczne podziękowania! Myślę, a nawet jestem pewna, że wielu takich osób jeszcze nie znam i mam nadzieję poznać. Także wiecie, nie chowajcie się! ;)

10. Co myślisz o fałszywych osobach?
Krótko: nie zadaję się z nimi. Nie rozumiem jak można z kimś rozmawiać, a za chwilę iść do drugiej i nadawać na tą pierwszą. Oczywiście ja święta nie jestem, ale staram się być obiektywna przy wyrabianiu sobie o kimś zdania. Więc nie bardzo interesuję się ludźmi, którzy się podlizują lub którzy udają kogoś, kim nie są i innych tego typu przykładów.

11. Co sprawia, że wpadasz w gniew?
Kiedy wydawnictwo psuje robotę i albo wydaje połowę serii, albo kiedy wydaje całą, ale połowę z zupełnie inną szatą graficzną. -.-

To już koniec, jak widzicie 11 pięknych pytań dzięki którym coraz lepiej mnie poznajecie. Strasznie szybko to zleciało, bawiłam się świetnie i mam nadzieję, że Wy także. Przykro mi, ale znów nikogo nie nominuję, gdyż póki co po prostu nie mam weny i obawiam się, że moje pytanie nie byłyby takie fajne, jak zestaw, który sama otrzymałam. Powiedzcie, czy interesują Was takie zabawy, czy wolicie więcej zwykłych recenzji?

Miłego tygodnia!

14 komentarzy:

  1. Gratuluję nominacji :) Też uwielbiam film ,,Twój na zawsze" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja nie czytałam tych książek, które wymieniasz tzn mechanicznej serii czy Aż po horyzont. Chciałabym;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie nominacje są fajne, jeżeli pytania są ciekawe, a widzę, że tutaj właśnie takie są. Też nie umiałabym chyba określić czy jest taki film, który zmienił mój pogląd, może Windykatorzy na mój obraz przyszłości:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To, czy pytania są ciekawe jest względne, ale jeśli mi się na nie dobrze odpowiada i robię to z radością to istnieje większe prawdopodobieństwo, że lepiej to wyjdzie. :)

      Usuń
  4. Ja też żadnej swojej książki nigdy nie oddam. Zbieram je wszystkie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko gdzie to później trzymać? Bo mi już się miejsce kończy... ;)

      Usuń
  5. Ah... to LBA. Bardzo fajne odpowiedzi.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie. Tym razem recenzja książki "Świat według Karla" i Instagram Mix.
    www.gabriel-data.blogspot.com - MY BLOG
    Fashion Projects

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie, że pytania przypadły Ci do gustu :D Interesujące odp :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytania były genialne! Sama właśnie takie bym sobie zadała. :D

      Usuń
  7. Ciekawe odpowiedzi. Również nie rozstałabym się z żadną swoją książką ;)

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Jeśli coś zainteresowało Cię na moim blogu i chcesz się tym podzielić, to pisz śmiało! Zachęcam też do zaobserwowania bloga i częstego zaglądania. :)
Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję, wszystkie je czytam - i to z niemałym uśmiechem. Stanowią dla mnie motywację do dalszej pracy, a za to jestem Wam strasznie wdzięczna.
Miłego dnia! :)