6 marca 2015

Sekret Julii - Tahereh Mafi


Tytuł: Sekret Julii
Autor: Tahereh Mafi
Seria: Dotyk Julii #2
Wydawnictwo: Moondrive
Ilość stron: około 440

Często tak mam, że drugie części cykli, serii czy trylogii bardziej mi się podobają niż pierwsze. Tak było np. z Igrzyskami Śmierci czy Diabelskimi Maszynami (choć kocham wszystkie części jednakowo ;)). "Dotyk Julii" całkiem nieźle się zapowiadał. Czy "Sekret Julii" podtrzymał poziom?

Od samego początku czujemy, że coś jest nie tak. To taka cisza (dosłownie) przed burzą. Julia z Adamem są w bezpiecznym miejscu, ale nie spędzają ze sobą dużo czasu. Każde z nich trenuje lub prowadzi jakieś badania. Na dodatek między nimi dzieją się dziwne rzeczy, a widmo nadchodzącego Warnera wisi w powietrzu.


Druga część niewątpliwie różni się od pierwszej. Nie to, że jest gorsza. Jest po prostu inna. Drugi tom jest trochę dłuższy, a wiecie dlaczego? Bo Julia, jako główna bohaterka, dzieli się z nami wszystkimi swoimi myślami. Czasem nawet po parę razy. Naprawdę. To chyba jedyny minus tej książki. Przedłużone opisy, użalania się Julii i wielokrotne roztrząsanie tej samej sprawy.

Fajnie jest poznać główną bohaterkę, ale no bez przesady. Nie miałabym nic przeciwko poznaniu myśli Kenjego czy Warnera, ale 440 stron o tym samym?

Poprzednia część spodobała mi się. Zabrakło mi jedynie poznania bliżej bohaterów. I owszem, tu to dostałam, ale tylko połowicznie. Najbardziej zależało mi na poznaniu wnętrza Warnera i w 75% jestem zadowolona. Ale jeśli chodzi o Kenjego, to wciąż czuję niedosyt. Kenji i Julia są przyjaciółmi i mam nadzieję, że nigdy się to nie zmieni. Niby wiemy kim jest i jaki jest, ale narracja z jego strony byłaby genialna. Po prostu bardzo ciekawi mnie jego przeszłość... :)

Język był w porządku, a styl, tak jak mówiłam, uległ zmianie. Zwiększona ilość rozmyślań i rozważań pozwoliła nam poznać lepiej Julię, ale pod koniec miałam już tego trochę dosyć...

Z czasem, po kilku rozmowach poznajemy lepiej Warnera, choć dalej jest zagadką. Z takimi to nigdy nie wiadomo. Dobry czy zły? Zostaje czy odchodzi? Oczywiście już nie uważam, że że jest chory umysłowo. xD Wolę go od Adama. Będąc wciąż na tym 'drugim miejscu' zachowuje się wspaniale.

A wracając do Adama... Kurczę, przykra sprawa. Lubiłam tego gościa i naprawdę go rozumiem, ale coś z pewnych względów nie jest już możliwe...

Okładka kolejnej części i ogólnie całe wydanie jest równie piękne jak poprzednie. I, co najważniejsze, spójne z resztą trylogii. Jednak mimo wszystko oko z pierwszej części było mniej chłodne. ;)

Chyba czas na podsumowanie. Fabuła mi się podobała, ale nachalność przemyśleń zupełnie mnie przytłoczyła. Sporo dowiedziałam się o Warnerze, ale za mało o Kenjim. Adam zszedł na dalszy plan w dość drastyczny i definitywny sposób, ale muszę przyznać, że było to dobre posunięcie.

Uważam, że druga część nie przebiła pierwszej, która dostała ocenę mocne 8/10. Nie chcę być surowa, więc zostanę przy ósemce, ale wiedzcie, że to taki kredyt zaufania. Oby autorka dobrze go wykorzystała. ;) Czytaliście? Macie zamiar?

Moja ocena: 8/10

Dotyk Julii | Sekret Julii | Dar Julii



Książka należy do wyzwań:

16 komentarzy:

  1. O kurczę. Nie lubię gadania bez bezsensu. Gdy ktoś mówi, byle tylko to robić. Jednak to mnie nie zniechęciło i z chęcią sięgnę po "Sekret Julii" :) Chcę się przekonać czy Warner rzeczywiście nie jest zły. Okropnie mnie to ciekawi!
    PS. Piękny wygląd bloga :)

    http://biblioteczka-dominiki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, cieszę się, że się podoba. :)
      Oczywiście! Nie ma co się zniechęcać. Czytaj, bo warto, a ostatnia część jest naprawdę genialna! :D Niedługo recenzja. ;)

      Usuń
  2. Mam w planach dopiero pierwszą część, ale nie wiem, kiedy zdołam ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam - książka mi się podobała. Od roku mam na półce tom 3 i jakoś trudno mi się zmobilizować, aby zakończyć cykl :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to kończ i to prędko, bo ostatni tom jest zdecydowanie najlepszy! ;D

      Usuń
  4. Bardzo jestem ciekawa tej serii, od dawna chce ją przeczytać, obs :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo dobra, więc mam nadzieję, że uda Ci się za nią zabrać. ;) Dzięki. :)

      Usuń
  5. Chciałabym znów tę serię przeczytać, bo pamiętam, ze pochłonęłam ją raz dwa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, szybko się ją czyta. Ja na pewno też będę do niej wracać. :))

      Usuń
  6. Druga część byłą dobra, ale mnie osobiście bardziej podobała się trzecia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnia zdecydowanie była najlepsza! :)

      Usuń
  7. Kocham tę serię. Po prostu genialna. A trzecia część? Wstrząsnęła moim serduszkiem i już na zawsze w nim zostanie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo! :D Niedługo właśnie recenzja ostatniej. :)

      Usuń
  8. Jak dla mnie , był to najsłabszy tom ,ale trzeci zrekompensował mi wszystko.Był najlepszy <3

    OdpowiedzUsuń
  9. ta trylogia jest jedną z moich ulubionych, znajduje się zaraz za Igrzyskami. :)

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Jeśli coś zainteresowało Cię na moim blogu i chcesz się tym podzielić, to pisz śmiało! Zachęcam też do zaobserwowania bloga i częstego zaglądania. :)
Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję, wszystkie je czytam - i to z niemałym uśmiechem. Stanowią dla mnie motywację do dalszej pracy, a za to jestem Wam strasznie wdzięczna.
Miłego dnia! :)