8 marca 2015

Top 7 bohaterek na Dzień Kobiet

Dzisiaj, w ten szczególny dzień, w którym wszystkie Panie świętują postanowiłam napisać o - według mnie - najsilniejszych bohaterkach książkowych (i nie chodzi tu o siłę fizyczną ;)). Zanim jednak zacznę, chciałabym życzyć wszystkim kobietkom, małym i dużym, wysokim i niskim wszystkiego dobrego! Przede wszystkim, żeby były tak silne, jak te najtwardsze z nas i żeby panowie o tym nie zapominali. ;) No a poza tym, wielu dżentelmenów. ^^ Napiszcie mi, co dostałyście od swych wybranków, a ja tymczasem zaczynam.
Kolejność nie ma znaczenia.
Zapraszam!


1. Celaena ze "Szklanego tronu"
Zabójczyni Adarlanu to jej honorowy tytuł. Obrończyni króla? - następny. Żeby osiągnąć coś takiego nie można być byle kim. Ona jest szczególna. Twarda, impulsywna, ale nieco pogubiona w swoich uczuciach. Mordercza i nieufna; uwielbia czytać książki. :) (Recenzja)

2. Ruby z "Mrocznych umysłów"
A w zasadzie powinnam napisać z "Nigdy nie gasną" czyli drugiej części, bowiem Ruby mocno zmienia się po przeżyciach z pierwszego tomu i pobycie w Lidze. Zmienia się na konkretną kobietę, która kocha swoich przyjaciół i zrobi dokładnie wszystko aby ich ochronić.


3. Paige z "Czasu żniw"
Och, tutaj muszę się porządnie zastanowić, gdyż nie bardzo pamiętam co się tam działo. xD Żartuję. ;) Paige jest sprytna i inteligentna. Potrafi o siebie zadbać i jest wytrwała. To chyba wystarczy, nie?

4. Lena z "Delirium"
Z początku zaślepiona bzdurami wpajanymi ludziom przez kraj, ale po poznaniu Alexa zmieniona diametralnie. To on pokazuje jej, jak jest naprawdę i czym jest miłość. Ale w wyniku kolejnych wydarzeń Lena jest zdana tylko na siebie i właśnie wtedy staje się twarda i wytrwała. Musi poradzić sobie w nowych warunkach, a jak się okazuje - również kogoś ochronić. Daje rade!

5. Lumikki z "Czerwone jak krew"
Żeńskiej wersji Sherlock'a Holmes'a nie mogło zabraknąć! Dziewczyna, która swoim przenikliwym wzrokiem rejestruje wszystko po to, by w razie potrzeby wyciągnąć na wierzch konkretne wspomnienie. Dziewczyna, która wtapia się w tłum i potrafi manipulować pozorami. Dziewczyna, która w obliczu zagrożenia nie boi się, tylko myśli co może zrobić, by zwiększyć swoje szanse. (Recenzja)


6. Julia z "Dotyku Julii"
Choć w drugiej części trochę się mazgaiła, w trzeciej pokazała klasę. Zrozumiała kilka ważnych rzeczy i z pomocą ludzi, których kocha może zrobić wszytko. Twarda i zdeterminowana. Silna i sprytna. Osiąga kolejne cele i albo jesteś z nią, albo przeciw niej. (Recenzja)

7. Katniss z "Igrzysk śmierci"
No i oczywiście nie mogło tu zabraknąć mojej Katniss! Przetrwała na arenie tylko po to, by za rok tam wrócić. Uporała się z głodem i biedą, a w końcu stratą ludzi, którzy wierzyli w to co ona. Ludzi, którzy musieli umrzeć, by ona dokonała tego, co było konieczne. Łuk i kosogłos to jej atrybuty.


Mam nadzieję, że wybrane przeze mnie dziewczyny pokrywają się z Waszymi typami, niemniej jednak napiszcie kogo Wy byście wybrali. :)
No i jeszcze raz,
wszystkiego dobrego, drogie Panie! :*

19 komentarzy:

  1. Pierwszą ksiązkę chciałabym przeczytać, Igrzyska mam za sobą, a reszty nie planuję;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Potwierdzam, potwierdzam, potwierdzam i resztę potwierdzam. Szklanego Tronu jeszcze nie czytałam, ale dużo o Selenie słyszałam. Mroczne Umysły również przede mną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że obie te książki Ci się spodobają, bo ja się w nich zakochałam. <3

      Usuń
  3. Niestety kojarzę tylko dwie bohaterki więc nie mam porównania :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Julię i Paige bym zapewne tutaj wpisała :D Z ostatnich książek dopisałabym jeszcze Chyłkę z Kasacji Mroza:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie wiem, co to za bohaterka. ;)

      Usuń
  5. Znam tylko dwie ostatnie panie. I w pełni się z Tobą zgadzam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie dystopijne bohaterki wybrałaś:) Tak Ruby się zmieniła, właśnie czytam Nigdy nie gasną:) Ja bym dała do takiego rankingu na pierwszym miejscu Scarlett O'Harę, bardzo silna kobieta, tylko ona by tu troszkę nie pasowała do pozostałych pań :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, "Przeminęło z wiatrem" jeszcze przede mną i faktycznie, wybrane przeze mnie dziewczyny są nieco inne. ;)

      Usuń
  7. Darzę sympatię Katniss oraz Julię, z kolei Ruby irytowała mnie. Dobrze, że w drugim tomie trochę ogarnęła się. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że doceniasz jej przemianę. ;)

      Usuń
  8. Mnie by było chyba trudno stworzyć taką listę. Wszystkiego co najlepsze z okazji Dnia Kobiet!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czemuż to? ;) Dziękuję! :)

      Usuń
  9. Mam wielką ochotę przeczytać "Czerwone jak krew" ponieważ tylko tej nie czytałam z wyżej wymienionych i zgadzam się ze wszystkimi Twoimi przykładami :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgodzę się, co do Leny i Katniss, reszty książki niestety nie miałam okazji przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Katniss uwielbiam :) Wspaniała postać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Niestety nie kojarzę żadnej z powyższych bohaterek książkowych.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale cudny post :) Nie znam wszystkich bohaterek, ale Katniss jest moją THE BEST ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Smutne, że praktycznie nie znam żadnej z tych postaci :(
    Muszę to nadrobić!

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Jeśli coś zainteresowało Cię na moim blogu i chcesz się tym podzielić, to pisz śmiało! Zachęcam też do zaobserwowania bloga i częstego zaglądania. :)
Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję, wszystkie je czytam - i to z niemałym uśmiechem. Stanowią dla mnie motywację do dalszej pracy, a za to jestem Wam strasznie wdzięczna.
Miłego dnia! :)