7 maja 2015

Liebster Blog Award #4 i #5

W ostatnim czasie zostałam kilkakrotnie nominowana do LBA. Wreszcie się zebrałam i dziś poznacie odpowiedzi na pytania od Julii z Bukowychopowieści i Patrycji z CRh+. Mam nadzieję, że odpowiedzi Wam się spodobają oraz że pokryją się z Waszymi. Zapraszam!


Pytania od Julii:
 
1. Jaką książkę wzięłabyś na bezludną wyspę?
Podejrzewam, że byłaby to jedna z książek, które uwielbiam. Na tą chwilę wybrałabym ostatni tom Diabelskich Maszyn. "Mechaniczna księżniczka" to książka pełna dramatyzmu, akcji, naprawdę wielu skrajnych emocji, a także niesamowitych bohaterów. Tak, to zdecydowanie dobra decyzja.

2. Czy czytasz polską literaturę (nie chodzi o lektury szkolne)? Jak tak, to która książka jest twoją ulubioną?
Wstyd się przyznać, ale nie. Jeszcze nie miałam okazji (ani też chęci) sięgać po coś polskiego. Staram się jednak przemóc i stale się motywuję, ale nie wiem, kiedy w końcu mi się uda. Choć szczerze mówiąc poczyniłam już pewne kroki, kupując książkę znanej blogerki i booktuberki... ;)

3. Jakie jest twoje ulubione miejsce do czytania?
Nie mam żadnego konkretnego. Czytam albo u siebie w pokoju (na łóżku bądź przy biurku) lub siedząc z rodzicami w salonie. Mam podzielną uwagę, choć czytając w towarzystwie czy przy TV idzie mi to nieco wolniej. A mieszkam w małym mieście, więc czytanie w autobusie, metrze, tramwaju czy pociągu nie wchodzi w grę.

 4. Bohater z filmu/serialu z którym się utożsamiasz?
Myślę, że nie oglądałam jeszcze wielu filmów i seriali, więc póki co nie jestem w stanie określić. Choć muszę Wam powiedzieć,
że chciałabym być w równym stopniu piękna i inteligentna, co Gabriel Macht z serialu "Suits". ;)

5. Jesz lub pijesz w trakcie czytania?
Wziąć łyka wody mi się zdarza, ale na jedzenie zdecydowanie sobie nie pozwalam. Nie dałabym rady utrzymać jednocześnie książki i przykładowo kanapki.

6. Czy masz książkę, którą możesz czytać w kółko i w kółko? Jak tak, to jaką?
Wybaczcie, że się powtarzam, ale to znów byłyby Diabelskie Maszyny.

7. Ulubiony film?
- "Twój na zawsze"
- "Keith"
- "Siedem"
Choć są to filmy trudne, nie tylko takie oglądam. Lubię komedie, na przykład "Kocha, lubi, szanuje", czy też filmy przygodowe/akcji (seria Piraci z Karaibów, Szybcy i wściekli) no i oczywiście filmy historyczne/kostiumowe ("Troja", "Gladiator", "Robin Hood", "Król Artur").

8. Jakie seriale oglądasz?
- "Suits" - absolutnie najlepszy
- "Sposób na morderstwo"
- "Pamiętniki wampirów"
- "The Originals"
- "Reign", "Arrow" - zaczęłam, ale aktualnie mam przerwę
- "Eye Candy" - również przerwałam, bo została mi zaspoilerowana końcówka, a mianowicie najważniejsze: kim był prześladowca -,-
W przyszłości planuję zacząć jeszcze "The 100".

9. Jeśli ktoś miałby kupić ci książkę, to jaką wybierzesz?
W każdej chwili jest to inna pozycja, ale obecnie chciałabym poznać serię Obsydian, bo uwielbiam twórczość J. Lynn i chciałabym poznać ją w innym wydaniu.

10. Pożyczasz książki innym?
DEFINITYWNIE NIE. Mój lęk przed zniszczeniem przez innych moich książeczek jest zbyt duży.

11. Dlaczego zaczęłaś blogować, pisać o książkach?
Odpowiedź na to pytanie znajduje się w moim opisie: chciałam po prostu dzielić się z innymi moją pasją. :)

Pytania od Patrycji:

1. Co myślisz o pożyczaniu komuś twoich książek? Lubisz to robić czy próbujesz się wykręcić? Dlaczego?
Ja nie pożyczam książek. Koniec. Kropka. Na samą myśl, jak niektórzy mogliby je zniszczyć boli mnie serce.

2. Ile dziennie poświęcasz czasu na czytanie książek? Co najczęściej ci w tym przeszkadza?
Nie mam ustalonej dziennej 'dawki'. Najczęściej wracam ze szkoły zmęczona, a ewentualną uciechę sprawiają seriale. Staram się jednak codziennie poczytać coś przed spaniem (od 11 do 12). Zależy to też od tego, co akurat czytam.

3. Lubisz czytać trylogie/serie czy wolisz pojedyncze książki? Dlaczego?
To wszystko zależy... Jaka to książka, o czym... Miło jest poczytać sobie lekką, niezobowiązującą powieść jednotomową, ale zazwyczaj pozostaje ona w naszych sercach tylko jako fajna (a przynajmniej w większości moich przypadków). W trylogii czy serii można się bardziej rozwinąć, choć do przesady jest bardzo cienka granica...

4. Jaka książka rozpoczęła Twoją przygodę z czytaniem? Dlaczego była tą wyjątkową?
Przez bardzo długi czas miałam jakąś bzdurną, zupełnie nieuzasadnioną awersję do książek. Potem jednak, na Gwiazdkę w 2012 roku moja mama postawiła mnie przed faktem dokonanym, kupując mi właśnie książkę - "Scarlett. Pocałunek demona". Wtedy nabrałam nieodpartej chęci, by ją przeczytać. To nic, że była to druga część... ;) Kupiłam pierwszą, przeczytałam, potem drugą... I przepadłam. Nieważne, że niewiele z niej pamiętam. Wiem tylko, że autorka pisała w taki sposób, że nie mogłam myśleć o niczym innym poza tą książką, jej fabułą i bohaterami. Teraz, po poznaniu już wielu takich historii, pewnie nie oceniłabym jej tak dobrze, niemniej jednak ta seria już na zawsze zostanie w moim sercu.

5. Robisz zdjęcia książkom? Wstaw swoje ulubione zdjęcie.
Raczej nie robię, chyba, że czasem wyślę coś na snapchacie. ;)

6. Zdarza Ci się zakochiwać w bohaterach książek? Wymień kilku.
Will z Diabelskich Maszyn, Haymitch i Finnick z Igrzysk Śmierci, Warner i Kenji z Dotyku Julii i Chaol ze Szklanego tronu. *___*

7. Czytasz ebooki czy raczej wolisz je omijać? Dlaczego?
Na ogół nie czytam i raczej nie zamierzam tego specjalnie kupować, ale ostatnio wpadło mi w ręce kilka darmowych nowelek i przyznam, że bardzo miło spędziłam z nimi czas. Było to bardzo praktyczne, bo czekając w kolejkach czy w szkole, dostarczały mi rozrywki i sprawiały, że czas szybciej płynął.

8. Gdzie najczęściej kupujesz książki?
W Empiku. Jest tam drogo, ale bardzo wygodnie.

9. Jaka postać literacka sprawiła, że miałaś ochotę rzucić książką o ścianę? Dlaczego?
Emma z serii Oddechy, bo nie chciała wyjawić nikomu, że jest ofiarą przemocy domowej, Kelsey z "Black ice", bo była po prostu głupia, naiwna, mściwa i strasznie małostkowa oraz Celaena w II połowie "Korony w mroku"; choć końcówka nieco polepszyła moje samopoczucie i dała nadzieję, ja wciąż pamiętam co czułam w połowie tej książki. Nie wyjawię dlaczego, bo byłby to niewiarygodny spoiler. ;d

10. Znasz taką książkę, którą mogłabyś czytać w kółko i w kółko, wiedząc, że nigdy Ci się nie znudzi? Jaki jest jej tytuł?
Powtarzam się, ale jest to "Mechaniczna księżniczka"... ;)

11. Czy masz w swoim domu miejsce przeznaczone specjalnie do czytania, czy raczej czytasz wszędzie? Jakie to miejsce?
Zdecydowanie czytam wszędzie, w całym domu.

Dziewczyny, bardzo dziękuję Wam za nominacje. Odpowiadając na pytania świetnie się bawiłam i mam nadzieję, że Wy, czytając odpowiedzi również będziecie zadowolone. :)

Niestety tym razem również nie będę nikogo nominować, ale w tym miesiącu opublikuję drugą turę i mam nadzieję, że dam radę wymyślić coś kreatywnego. Jeśli komuś bardzo spodobały się pytania, to oczywiście zapraszam do odpowiadania. Można tutaj, w komentarzu lub u siebie, na blogu. :)

*** 

Myślę o drobnym konkursie. Byliby chętni? ^^

12 komentarzy:

  1. Również muszę przestać pożyczać książki. Od 3 miesięcy koleżanka oddaje mi Igrzyska...
    Bardzo fajny post, przyjemnie się go czytało :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję nominacji! Odpowiedzi bardzo ciekawe! :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe odpowiedzi.
    Mam ten sam stosunek, co do pożyczania książek komukolwiek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie odpowiedziałaś na pytania :) Ja też nie pożyczam książek, chyba że najbliższej przyjaciółce. Już w ten sposób straciłam trzecią część Zwiadowców... Nigdy więcej!
    Ja u siebie w najbliższym czasie także planuję konkurs i myślę, że takie nowości co jakiś czas to dobry pomysł ;)

    http://moje-buki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też w sumie nie czytuję za bardzo polskiej literatury, ale zaryzykowałam z dwoma autorkami i zakochałam się w icjh twórczości - Magdalena Witkiewicz i Kasia Zyskowska-Ignaciak. Tej drugiej szczerze Ci polecam "Ty jesteś moje imię" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno sprawdzę te tytuły. :D

      Usuń
  6. Bohaterka "Black Ice" również doprowadzała mnie do szewskiej pasji ;) Ciekawe odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę, że nie tylko ja mam problem z pożyczaniem książek. Mam jedną zaufaną osobę, której je pożyczam, ale i tak za każdym razem gdy to robię, moje serce boli :c

    Zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie przejmuj się, nie tylko ty nie czytujesz za bardzo polskich autorów. Co prawda czytam lektury, ale jako tako powieści współczesnych, niestety nie. Nie jestem przekonana, po prostu parę razy się rozczarowałam i w tej chwili jestem trochę uprzedzona. ;)
    Spencer <3 Kocham go. Zresztą ja w ogóle jestem trochę uzależniona od "Suits". :D I czekam na nowy sezon! :D
    Dooglądać "Eye Candy" mimo wszystko. :) Wiesz, nie będzie kolejnego sezonu, a przynajmniej zobaczysz taki ostateczny finał. :)
    "The 100" musisz koniecznie zacząć, ja osobiście, obsesyjnie kocham tę produkcję i jestem totalnie zauroczona bohaterami. Drugi sezon, to istne apogeum emocji. :)
    Och! Koniecznie kupuj "Obsydian"! <3 Czytałam cztery z pięciu tomów, w tym jeden po angielsku i na BOGA. Jak ta seria ewoluuje!
    Uch. A ja nienawidzę tych książek "Scarlett". Do tej pory uznaję je za najgrosze książki przeczytane w moim krótkim życiu. :( Niestety. Ale cieszę się, że u ciebie zapoczątkowały miłość do czytania. ;)
    Pozdrawiam!
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Harvey <333 No ja jeszcze czwartego sezonu nie oglądałam, ale kilka dni temu powróciłam do "Eye candy" i naprawdę jest to świetny serial. :D Z "The 100" planuję zacząć, kiedy zapoznam się z książką. Mam już kupioną. ^^ Zastanawiam się tylko czy serial jest na podstawie całej trylogii? Bo jeśli tak, to chyba zaczekam, aż kolejne dwa tomy ukażą się w Polsce. ;) J. Lynn uwielbiam i naprawdę mam ochotę na serię Lux. W wakacje mam imieniny, więc może do tego czasu uzbieram kaskę na te cztery (już chyba wyjdzie nawet piąta) części. ;D Nie ważne - dobra czy zła. Ważne, że dzięki niej poznałam wiele innych cudownych książek i że jestem tu, gdzie jestem - na własnym blogu. <3
      Dziękuję za tak miły komentarz, a także polecam Ci książkę polskiej autorki (naprawdę dobrą! wydaje mi się, że w Twoim guście ^^) "Pod skrzydłami matki mroku". Jestem już po lekturze i zmieniam swoje nastawienie do polskich autorów. :)

      Usuń
    2. Skoro tak twierdzisz, to już sobie zapisuję tytuł. :)
      Odnośnie The 100, to serial ewoluuje i nie jestem pewna na ile jest na podstawie książek. Wiem, że w pierwszym sezonie pojawia się motyw czegoś czego nie ma w pierwszym tomie, a prawdopodobnie jest w drugim. Ale ja książki nie znoszę, jest słaba, pozbawiona polotu. Za to serial... to jest coś wspaniałego. :)

      Usuń
    3. Dobrze, że ostudziłaś mój zapał, jednak książkę mam kupioną, więc raczej się nie wymigam. ;) A może dzięki temu mnie zaskoczy? Na to liczę! :D A z serialem zapoznam się na pewno. ^^

      Usuń

Witaj!
Jeśli coś zainteresowało Cię na moim blogu i chcesz się tym podzielić, to pisz śmiało! Zachęcam też do zaobserwowania bloga i częstego zaglądania. :)
Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję, wszystkie je czytam - i to z niemałym uśmiechem. Stanowią dla mnie motywację do dalszej pracy, a za to jestem Wam strasznie wdzięczna.
Miłego dnia! :)