22 maja 2015

Liebster Blog Award #6 i #7

Dziś zapraszam na kolejną turę odpowiedzi na nominacje do LBA. Tym razem pytania zadały Karmelowe Czytadła i Tommy. Bardzo dziękuję za nominacje, mam nadzieję, że pytania (i odpowiedzi) spodobają się Wam. ;) Zaczynamy!



Pytania od Karmelowych Czytadeł:

1. Ile książek przeczytałaś w 2015 roku?
Do tej pory 29, a zrecenzowałam 23.

2. Skąd pomysł na pisanie bloga?
Sama nie wiem. Kiedyś (i w sumie nadal) śledziłam kilka bardzo rozwiniętych blogów i chciałam być taka, jak tamte dziewczyny: być słuchaną i szanowaną, a także znaleźć nowych przyjaciół, z którymi mogłabym rozmawiać o książkach i dzielić się swoimi przemyśleniami.

3. Twoje ulubione miejsce do czytania?
Chyba moje łóżko. ;D

4. Najbardziej wyczekiwana książka 2015 roku?
Finał "Mrocznych umysłów", a teraz, kiedy mam ją już za sobą, czekam na informacje o trzecim tomie "Szklanego tronu".

5. Czy jest autor, którego jednocześnie kochasz i nienawidzisz? Jak tak, to jaki?
Myślę, że trochę tak mam z Sarah J. Maas, choć moja miłość do niej zwycięża. ;)

6. Jest książka, którą podczas czytania miałaś ochotę wyrzucić przez okno? Jaki nosi tytuł?
Nie, aż tak negatywnych uczuć nie żywiłam jeszcze do żadnej książki. ;)

7. W świecie jakiej książki chciałabyś żyć?
Na tą chwilę byłaby to głusza z "Przez burze ognia", póki jeszcze owe burze były znośne. xD Mieszkanie tam, praca i walka z innymi plemionami byłaby dla mnie idealna. A może nawet poznałabym Perry'iego i Roara? ;)

8. Na jeden dzień możesz wcielić się w rolę bohatera z każdej wybranej przez siebie książki. Kogo wybierasz?
Oczywiście Tessę z Diabelskich Maszyn, by choć dzień spędzić z William'em Herondale'em. *____*

9. Wyznajesz zasadę "najpierw książka, potem film"?
Tak. Czasem ją złamię, ale tylko wtedy, kiedy jestem pewna, że książki czytać nie będę. Z serialami tak samo.

10. Twoja ulubiona książkowa para?
Wiele jest takich. Podam przykłady: Tessa i Will, Celaena i Chaol, Julia i Warner i wreszcie Ruby z Liamem. *o*

11. Najlepsza książka 2014 roku?
Niecałe pół tamtego roku prowadziłam bloga, a przedtem jakoś niespecjalnie interesowałam się zapisywaniem skończonych tytułów, więc niestety nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie. Książek było i jest wiele, tak wiele, że nie mam pojęcia co i kiedy czytałam. Mogły być to jednak książki z serii Szklany tron lub Mroczne umysły... ;)

I pytania od Tommy:

1. Ekranizacja książki, na której zawsze płaczesz to...
Ogólnie bardzo łatwo się wzruszam, więc (zależnie od humoru) wywołać łzy jest w stanie taki niepozorny film jak "Ostatnia piosenka" czy dalsze części "Igrzysk śmierci".

2. Jaki tytuł nosi książka, którą chcielibyście zapomnieć, aby znów zacząć ją czytać i przeżywać te same emocje, co za pierwszym razem?
Myślę, że chciałabym, by "Igrzyska śmierci" ponownie mnie zaskoczyły i całkowicie pochłonęły. :)

3. Najpierw książka czy ekranizacja? Gdy już obejrzysz ekranizację i dowiesz się, że jest na podstawie powieści, to ją czytacie?
Oczywiście pierwszeństwo mają książki, ale w przypadku, gdy film obejrzę nie wiedząc, że istnieje pierwowzór w postaci powieści, książki już nie kupuję. Uważam, że nie ma to sensu, bo nie byłaby już tak ciekawa. A tak, uważam również ekranizację za świetną (bo zazwyczaj to film w porównaniu z książką wypada dosyć blado). ;)

4. Książka, której bohaterowie byli płascy, jak jej własne strony to...
To zdecydowanie "Niebo jest wszędzie". Nie będę się nad tym rozwodzić, powiem jedynie, że według mnie, nie da się tego czytać.

5. Czy pisząc post na bloga słuchacie muzyki? Czy wolicie robić to w ciszy?
Może w ciszy to nie, ogólnie przy czymś: film, serial, tv, cokolwiek. Jeśli muzyka, to najlepiej filmowa, a reszta to tak raczej nie bardzo... ;d Po prostu lubię słuchać czegoś, co ma dla mnie wartość, np. przywołuje wspomnienia z filmu. ;)

6. Twój ulubiony serial to...
"Suits". <333

7. Powieść, którą jednocześnie kochacie z całego serca, ale jednocześnie łamie ona wam serce?
"Korona w mroku" Sarah J. Maas. Tego chyba nie trzeba komentować. Do połowy jest ok, jest nawet super! Ale potem? Co tam się w ogóle stało!? xD

8. Twoja ulubiona piosenka na tą chwilę to...
Chyba to.. Oczywiście "Suits". ^^

9. Piosenka, która cały czas leci w radiu, wszyscy ją uwielbiają, a ciebie ona drażni. Jaka to piosenka?
Nie wiem. Pewnie jakaś polska. ;d Nie mówię, że wszystkie są złe, ale kilka (których nie znam z tytułu, ale oczywiście tekst jak najbardziej) strasznie działają mi na nerwy. ;)

10. Herbata do czytania/oglądania czy raczej nie?
Jak najbardziej. :D

11. Twoje hobby?

Szczerze? Nie jestem jakoś utalentowana, aktywna, czy otwarta na nowe pomysły. Więc głównie siedzę w domu, czytam, oglądam filmy/seriale albo zajmuję się psiakiem. Może kiedyś go Wam pokażę...? ^^

No i wreszcie doczekaliście się moich pytań! W końcu to ja kogoś nominuję. :D

A szczęśliwcami są:

Katherine Parker z bloga http://about-katherine.blogspot.com/

I pytania do Was, dziewczyny:

1. Pierwsza i aktualnie ostatnia książka dodana przez Ciebie do ulubionych?
2. Ile masz książek? (Zdjęcie mile widziane :D)
3. Na jaką książkę najbardziej czekasz?
4. Książka, której nie poleciłabyś nikomu?
5. Najlepsza polska książka?
6. Najlepszy polski film?
7. Ulubiona ekranizacja?
8. Które seriale oglądasz?
9. Gdybyś jutro miała urodziny, co chciałabyś dostać?
10. Psy czy koty? A może coś innego? ;)
11. Planujesz zacząć nagrywać filmiki na youtube?

26 komentarzy:

  1. Serdecznie dziękuję za nominację, postaram się jak najszybciej odpowiedzieć na pytania. Pozdrawiam.

    http://zakurzone-stronice.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam z niecierpliwością. :D

      Usuń
  2. Ciekawe odpowiedzi na pytanie i cieszę się, że odpowiedziałaś na moją nominację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję za jej otrzymanie. ;)

      Usuń
  3. Jesteś kolejną osobą,która mówi,że "Korona w mroku" łamie serce...Chyba będę musiała się o tym przekonać na własnej skórze.

    http://czytam-ogladam-recenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Drugie z Twoich pytań jest niesamowicie wręcz trudne. Nigdy nie wiem, ile aktualnie liczy moja kolekcja. Rodzinka i przyjaciółki co chwilę coś pożyczają, ja co chwilę coś to dokupuję, to się pozbywam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można zaokrąglić. ;) Jeśli przeczytałaś wszystkie odpowiedzi to wiesz, że ja książek nie pożyczam, więc takiego problemu nie mam. ;D

      Usuń
  5. Fajne odpowiedzi , a psiaka pokaż koniecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. o kurczę, 29 książek to sporo jak na pięć miesięcy. :)
    ja chyba najbardziej wzruszyłam się przy Gnw, czy Now is good. bardzo polecam Ci te ekranizacje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tematyka 'raka' raczej mnie nie pociąga, chociaż przyznaję, że "Gnw" to dość popularny tytuł i wypadałoby go znać. ;D

      Usuń
  7. Pytania, jak i odpowiedzi bardzo dobre, fajnie Cię poznać, od innej strony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Bardzo miło to słyszeć. :)

      Usuń
  8. Bardzo dziękuję za nominację, pytania wymyśliłaś świetne, więc z chęcią niedługo na nie odpowiem ^^
    "Szklany tron" już od pewnego czasu mam w planie, a ty mnie do tego tylko zachęcasz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na odpowiedzi. :D
      Oj tak, "Szklany tron" to jest coś. Ciekawe kiedy ulegniesz..? ;))

      Usuń
  9. Gratuluję nominacji :) Mamy podobny wynik książkowy, ja póki co przeczytałam 30 :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Ooo, dziękuję za nominację! Na pytania z przyjemnością odpowiem, ale obawiam się, że nie wcześniej niż w lipcu, bo w chwili obecnej mam w cholerę dużo spraw na głowie i na nic nie starcza mi czasu, a ja wolałabym nie pisać głupot w odpowiedzi na pytania, tylko zastanowić się nad nimi. ;) Także do lipca i jeszcze raz dziękuję! :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Doskonale Cię rozumiem. Ja również na nadmiar wolnego (czy jakiegokolwiek innego) czasu nie cierpię. ;) Nie przejmuj się, zastanów się dobrze, bo odpowiedzi zamierzam dogłębnie przeanalizować. xD Nie dziękuj, to świetna zabawa. Do lipca w takim razie! :D

      Usuń
    2. OKEJ. Odpowiedziałam. W KOŃCU. :D Co prawda na swoim drugim blogu, gdzie mam miejsce na właśnie tego typu zabawy i nominacje, ale odpowiedziałam! :D
      http://klucz-do-rzeczywistosci.blogspot.com/2015/06/liebster-blogger-award-7-feniks.html
      Także ten. Analizuj sobie i w ogóle. :D
      Pozdrawiam,
      Sherry

      Usuń
  11. Ty czekasz na informacje odnośnie trzeciej części Szklanego tronu, a ja czekam, żeby doszła do mnie w końcu pierwsza część xd
    I tak, łóżko bezapelacyjnie najlepszym miejscem do czytania! Szczególnie, gdy za oknem zimno i pada ;_;
    Powodzenia w dalszym czytaniu ;)

    Zapraszam do siebie
    http://to-read-or-not-to-read.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha co za zbieg okoliczności. xD Mam nadzieję, że książka już do Ciebie dotarła no i oczywiście, że będziesz nią zachwycona!
      A miejscówka pod kołderką, gdy za oknem brzydko to coś pięknego. ;)
      Dzięki i Tobie również! :D

      Usuń
  12. Ślicznie dziękuję za nominację! Mam nadzieję, że tag pojawi się u mnie już niebawem. :)
    Pozdrawiam,
    Kalorka czyta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma sprawy. :) Czekam na odpowiedzi. :D

      Usuń
  13. Gratuluję nominacji! :D Dostałaś fajne pytania ;) Ja nie dam rady się skupić na czytaniu, jeżeli nie panuje absolutna cisza :D Nie mogę wtedy wczuć się w rolę głównej bohaterki/a.
    Galeria Książek - zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam dodać, że masz prześliczny blog :D Cudowna oprawa graficzna, te ptaszki skradły moje serce ♥

      Usuń
    2. Rzeczywiście, dziewczyny wymyśliły świetne pytania. ;)
      Taak, wiem o co chodzi. Też to poczułam, gdy pierwszy raz zobaczyłam ten szablon. ;DD Cieszę się, że Tobie również się podoba. :)

      Usuń

Witaj!
Jeśli coś zainteresowało Cię na moim blogu i chcesz się tym podzielić, to pisz śmiało! Zachęcam też do zaobserwowania bloga i częstego zaglądania. :)
Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję, wszystkie je czytam - i to z niemałym uśmiechem. Stanowią dla mnie motywację do dalszej pracy, a za to jestem Wam strasznie wdzięczna.
Miłego dnia! :)