18 lipca 2015

Gatunki muzyczne: Book Tag

Do zrobienia tego tagu nominowała mnie Doomisia♥ za co oczywiście bardzo jej dziękuję. Cieszę się, że mogłam wziąć udział w tej zabawie. Zapraszam!

Heavy metal
Książka za ciężka, abyś mógł ją przeczytać.
W moim przypadku jest to biografia Leonarda DiCapri'a. Kupiłam ją i zaczęłam czytać w okresie mojej fascynacji tym aktorem, ale do teraz nie udało mi się jej skończyć. Szczerze mówiąc była ciekawa, ale nie było nam po drodze. ;) Może po prostu biografie nie są dla mnie?

Death metal
Książka, w której jest dużo śmierci.
Ogólnie rzecz biorąc, to w "Igrzyskach śmierci" ginie całkiem sporo osób...

Reggae
Książka, przy której czytaniu byłeś wesoły.
Taką książką jest "Obsydian", który niedawno skończyłam czytać. Pani Armentrout pisze tak wspaniale, że nie sposób się oderwać, a dialogi powodują, że pęka się ze śmiechu.
Pop
Książka tak popularna, że musiałeś ja przeczytać.
Zdecydowanie "Gwiazd naszych wina". Kupiłam, przeczytałam i mimo że moja recenzja jest pozytywna, teraz, po czasie, nie jestem już tak zachwycona. ;) 

Rap
Książka z najlepszymi dialogami.
Absolutnie wszystkie części Diabelskich Maszyn. W każdej z tych książek bohaterowie mówią coś pięknego. Dodatkowo William wiecznie komuś dogaduje, a Jem go uspokaja. Również ich relacje z Tessą są pięknie 'powiedziane'.

Emo
Książka tak smutna, że cię zdołowała.
Takimi książkami są trzy tomy "Delirium" oraz "Numery. Czas uciekać", które właśnie skończyłam.

Elektroniczna
Książka z najlepszą parą.
Diabelskie Maszyny: Tessa i William
Obsydian: Katy i Daemon

Blues
Książka, którą uwielbiasz mimo smutnego zakończenia.
Myślę, że są to "Numery. Czas uciekać". Z wiadomych powodów zostawię to bez komentarza.

Klasyka
Książka z gatunku klasyki, którą uwielbiasz.
"Duma i uprzedzenie". Bezapelacyjnie należy do klasyki i była to moja pierwsza książka z tego gatunku. Bardzo mi się podobała i zachęciła do większej ilości takich przygód. ;)

Folklor
Książka, w której poznałeś inną kulturę.
Wybrałam tutaj książkę, dzięki której doskonale poznałam realia życia w XIX wieku, a jest to oczywiście "Pod skrzydłami Matki Mroku".

Country
Książka, której akcja dzieje się we wsi lub małym miasteczku.
Akcja trylogii o Engelsfors dzieje się właśnie w małym miasteczku. Pierwsze dwie części bardzo mi się podobały, a w wakacje mam w planach przeczytanie finału.

Rock
Książka z najlepszym "hardcorowym" bohaterem.
Tu zrobię wyjątek i podam dwóch bohaterów mojego ulubionego serialu. W "Suits'ach" występuje Mike, który jest geniuszem z pamięcią absolutną oraz Harvey, którego inteligencja, sarkazm i pewność siebie rozbraja praktycznie każdego. 

Dance
Książka z wątkiem tanecznym.
Zupełnie nie mam pomysłu, co to mogłoby być...

Disco polo
Książka, która ci się spodobała, mimo, iż myślałeś, że będzie inaczej.
"Następczyni", którą niedawno skończyłam. Trylogia nie była zła. Nie była nazbyt ambitna, ale wciąż bardzo przyjemna, a po jej przedłużeniu nie spodziewałam się niczego dobrego. Bardzo mnie zaskoczyła, bo, według mnie, była równie dobra, jak jej poprzedniczki.

Poezja śpiewana
Książka, w której występuje poezja.
Nie mam pojęcia. Nie pamiętam, bym czytała coś takiego.

To już koniec tej zabawy, więc czas na nominacje.
Do udziału zapraszam każdego, kto tylko ma na to ochotę.
Jeszcze raz bardzo dziękuję Doomisi. :)

28 komentarzy:

  1. Fajny tag. Też bym dała w pop ,,Gwiazd naszych wina" :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja czytałam całą trylogię "Kręgu" a ostatnia część to niezła cegiełka ;)
    gabxreadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie drugi tom także jest grubaśny. ;)

      Usuń
  3. Cieszę się, że mogłam Cię nominować :))
    "Obsydian" rządzi, a Katy i Daemon są niesamowici ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajnie wyszedł Ci ten TAG :D "Delirium" :'(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. ^^ Noo.. A nowelki kupiłaś? ;)

      Usuń
  5. Ciekawy tag, co do "Gwiazd naszych wina" się zgodzę, również co do "Pod Skrzydłami Matki Mroku" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Daemon i Katy to jedna z moich ulubionych książkowych par ^^ To jak się droczą ze sobą przeszło już do historii ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Super tag jak znajdę trochę czasu na pewno go zrobię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam więc na Twoje odpowiedzi. ;)

      Usuń
  8. Ciekawy tag :) Po "Gwiazd naszych wina" również sięgnęłam dlatego, że wszędzie pojawiała się na blogach ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tag ciekawy, jeszcze się z takim nie spotkałam. Zdałam też sobie sprawę, że ciężko by mi było dopasować tytuł do niektórych kategorii. Też mam pustkę w głowie przy folklorze. ''Igrzyska...'' jak najbardziej pasują do śmierci i jeszcze ''Pieśń lodu i ognia'' George'a R.R. Martina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Planuję właśnie przeczytać "Grę o tron". ;)

      Usuń
  10. Fajny tag i ciekawa pomysły.

    OdpowiedzUsuń
  11. Numery są świetne (drugi tom chyba najlepszy), a Igrzyska to normalnie cudo :) Ogólnie rzecz biorąc znam ksiązki, w których jest więcej śmierci, ale u Collins też odgrywa ona znaczną rolę... Tak więc ksiązka faktycznie nadaje się do motywu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś pewnie przeczytam dwie kolejne części "Numerów", ale trochę poczekam. Ten depresyjny klimacik nieco mnie przerażał. ;)

      Usuń
  12. Hej nominowałam cię do My Little Pony Tag. Mam nadzieję, ze go wykonasz ;)
    Pozdrawiam serdecznie.

    http://moje-buki.blogspot.com/2015/07/my-little-pony-tag.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Postaram się go wykonać. ^^

      Usuń
  13. Cześć! Nominowałam cię do Liebster Blog Award :)

    http://littlebitofbooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Mam nadzieję, że uda mi się odpowiedzieć na pytania. ;)

      Usuń
  14. Delirium, o, właśnie czytam :) Jeśli mówisz, że trylogia smutna, to już się boję... ale mnie jak na razie nie zachwyca, choć jest dobra. Mam nadzieję, że tylko kilka pierwszych rozdziałów jest takie pozbawione akcji, a potem się rozkręci. A Alexa już lubię :D
    Pozdrawiam, Patty z bloga pattbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojj "Delirium" jest genialne. Pamiętam, że była to dla mnie bardzo stresująca lektura. Czytałam, czytałam i ciągle czułam, że zaraz coś się wydarzy... ;) Alex jest boski. :D Mam nadzieję, że książka Ci się spodoba, a jak nie, to że przynajmniej Alex trochę uratuje sytuację. ^^ Na tyle, żebyś przeczytała kolejne części, bo warto. :)

      Usuń
  15. Masz biografię DiCapria?! Jeju, nawet nie wiedziałam, że taka istnieje i to w Polsce. :D Dzięki za uświadomienie. Ja z kolei biografie bardzo lubię, ale tylko osób, którymi faktycznie jestem zainteresowana. :D
    Miałam to samo z GNW. Niestety u mnie, jej lektura nie okazała się tak... niesamowita jak u innych. Szkoda. :(
    Szkoda, że jestem tak negatywnie nastawiona do Calre, bo może sięgnęłabym po trylogię Diabelskich Maszyn, ale raczej to na razie nie jest możliwe, skoro tak strasznie jej nie znoszę. Ale obiecałam znajomej, że kiedyś spróbuję, bo podobno jest lepiej niż w DA, więc, obietnicy dotrzymam. :D
    "Delirium"! Wyobraź sobie, że niedługo mam zamiar przeczytać tą ksiażkę! W KOŃCU!
    "Duma i uprzedzenie" <3 Podzielam miłość!
    Uwielbiam duet Mike&Harvey <3 Oni są taaacy cudowni! I inteligentni! I błyskotliwi i... OMÓJBOŻEMUSZĘPRZESTAĆBONIGDYNIESKOŃCZĘ.
    Pozdrawiam!
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to kiedyś Ci walnę wykładzik, dlaczego powinnaś przeczytać Diabelskie Maszyny. ;P ;D
      Mam nadzieję, że "Delirium" spełni Twoje oczekiwania. Moje spełniła. ;)
      Pan Darcy. <3
      Haha, ja też nie umiem wyłączyć swojego entuzjazmu, kiedy o nich myślę. ;D

      Usuń

Witaj!
Jeśli coś zainteresowało Cię na moim blogu i chcesz się tym podzielić, to pisz śmiało! Zachęcam też do zaobserwowania bloga i częstego zaglądania. :)
Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję, wszystkie je czytam - i to z niemałym uśmiechem. Stanowią dla mnie motywację do dalszej pracy, a za to jestem Wam strasznie wdzięczna.
Miłego dnia! :)