29 lipca 2015

Niezłomni - C.J. Daugherty

Tytuł: Niezłomni
Autor: C.J. Daugherty
Seria: Nocna Szkoła #5
Wydawnictwo: Moondrive
Ilość stron: około 380

Spoilery z poprzednich tomów!

Dobrze wiecie, że uwielbiam Nocną Szkołę. Każdy tom w jakiś sposób mnie urzekł, a przede wszystkim wciągnął do świata Allie. W recenzji tomu ostatniego, "Zbuntowanych", wspominałam, że nieco boję się zakończenia. Ale nie dlatego, że jestem przerażona, co stanie się z bohaterami, tylko dlatego, że martwię się, czy autorka będzie potrafiła odpowiednio to zakończyć. Na szczęście moje obawy były bezpodstawne, a przynajmniej częściowo.

Allie bezpiecznie dotarła do Cimmerii. Niestety nie każdy miał tyle szczęścia. Carterowi się nie udało, a Lucinda nie żyje. Dziewczyna nie wie, co ma ze sobą zrobić, nie może się odnaleźć, a wciąż nie wiadomo, jak postąpi Nathaniel. Razem z Isabelle postanawiają coś zmienić i zaczynają działać. Treningi Nocnej Szkoły zostają wznowione, a Allie stara się odzyskać Cartera. Niestety skupia się na tym tak bardzo, że zapomina o przyjaciołach oraz o Sylvainie, któremu należą się wyjaśnienia.

Zacznę od końca, czyli od zakończenia. Od razu mówię, nie było złe, choć nie tego się spodziewałam. Nie było zbyt cukierkowo, było zwyczajnie. Nic szczególnego, serio. Miałam trochę wrażenie, że autorka zamiotła to pod dywan, mówiąc: "jakoś to będzie". Otóż nie, nic samo się nie zrobi. C.J. Daugherty wybrała dość łatwą drogę, bez zaskoczeń i w sumie nie wyszło źle, ale jest to dość popularny motyw, a także unik, który autorzy stosują, jeśli nie wymyślili nic spektakularnego. ;) Mówię to tak z przymrużeniem oka, ale wiecie.. ;D

Poza tym, książkę nadal czyta się bardzo szybko i sprawnie, a sceneria zachwyca. Bohaterowie są - tak jak w poprzednich częściach - na dobrym poziomie. Allie dokonała ostatecznego wyboru już w czwartym tomie, a tu, ku mojej wielkiej uciesze, trzyma się tego! I nie chodzi tylko o to, że cieszę się, że wreszcie Allie się ogarnęła, xD ale także o to, kogo wybrała. :D

Podsumowując, w gruncie rzeczy jestem zadowolona z zakończenia, bo nie spełniło moich największych obaw. Idealne też co prawda nie było, ale to już drobny szczegół. Kolejne i zarazem moje ostatnie spotkanie z Cimmerią uważam za udane, a cała seria dostarczyła mi wiele rozrywki. Polecam ją wszystkim tym, którzy lubią takie klimaty, nie przejmują się niezdecydowaną bohaterką i tym, którzy lubią przeczytać coś lekkiego. ;)

Moja ocena: 9/10


Książka bierze udział w wyzwaniach:

10 komentarzy:

  1. Skoro spojlery to nie czytam:) Napiszę tylko, że podoba mi się ta okładka, i że właśnie ta część została mi do przeczytania:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja serię przerwałam po drugim tomie, bo po prostu nie przypadła mi do gustu niestety.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja przeczytałam tylko pierwszy tom tej serii i ciągle powtarzałam, że zabieram się za resztę. Wyszło znowu tak, że nie przeczytałam pozostałych części tylko książki, które mi się nawinęły w międzyczasie :D
    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam serii, ale może kiedyś po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znając siebie, swoją skłonność do czepialstwa i fakt, że jestem obrażona na Allie za jej wybór, o czym wiesz - :D - prawdopodobnie ja bym duuuużo gorzej oceniła tą książkę. Pewnie ją w końcu zdobędę i przeczytam, bo nie lubię porzucać serii, ale szczerze mówiąc - nie jestem zmobilizowana by to zrobić szybko. Tym bardziej, że słyszałam, że Sylvain poszedł definitywnie w odstawkę i praktycznie go nie ma...
    Nie wiem czy będę w stanie to przetrawić na trzeźwo - szczerze.
    Ale cieszę się bardzo, że ty - jako fanka - jesteś usatysfakcjonowana. :)
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak.. Sylvain kiepsko został potraktowany.. I o ile szkoda mi go, jako zwykłego człowieka, jestem zadowolona z wyboru Allie. ;) Mam nadzieję, że jakoś zdobędziesz się na odwagę i przebrniesz przez ostatni tom, tak wiesz, dla świętego spokoju. ;)

      Usuń
  6. Kocham tą sagę ;3 Razem z koleżankami nagrałam film konkursowy na podstawie tej sagi. Pomóż nam wygrać wizytę C.J. Daugherty i oddaj swój głos na nas. https://www.facebook.com/Wybrani/app_879816638732677 wejdzie w "głosowanie" drugi film ;) Każdy głos się liczy ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja przeczytałam wszystkie tomy oprócz 5 ale zakochałam sie w tej sadze codziennie czytałam po jednym tomie dniami i nocami

    OdpowiedzUsuń

Witaj!
Jeśli coś zainteresowało Cię na moim blogu i chcesz się tym podzielić, to pisz śmiało! Zachęcam też do zaobserwowania bloga i częstego zaglądania. :)
Za wszystkie komentarze bardzo dziękuję, wszystkie je czytam - i to z niemałym uśmiechem. Stanowią dla mnie motywację do dalszej pracy, a za to jestem Wam strasznie wdzięczna.
Miłego dnia! :)